De toegevoegde waarde van Marketing laat te wensen over, zo blijkt uit onderzoek onder 400 Business en Marketing professionals. Minder dan 10% van de CEO’s neemt beslissingen op basis van marketinginformatie. Ook twijfelt 54% van marketeers aan de waarde van de eigen output voor CEO’s. Vaak bevatten rapportages alleen KPI”s over leadgeneratie, kosten en de ROI van campagnes. Het gaat dus vooral om tactische informatie, die niet aansluit bij de behoefte aan strategische inzichten.
Toppers tonen toegevoegde waarde van Marketing
Er zijn ook marketing ’toppers’ die een stap verder gaan door de toegevoegde waarde van Marketing te demonstreren aan de top van de organisatie. Bijvoorbeeld door inzicht te geven in de marketingbijdrage aan marktaandeel, retentie en loyaliteit. Ze spreken de taal van CEO’s, begrijpen hoe die de inbreng van Marketing evalueren én ze zijn in staat om gefundeerde aanbevelingen en voorspellingen te geven.
Bekijk deze Infographic over de toegevoegde waarde van Marketing, op basis van het onderzoek:
Credits: Sanja Gjenero
Geef een reactie