Voor B2B bedrijven is leadgeneratie één van de belangrijkste commerciële activiteiten. Daarbij is het essentieel dat Marketing en Sales goed op elkaar zijn afgestemd. In de meeste gevallen is Marketing daarbij verantwoordelijk voor het aanleveren van kwalitatieve leads. Sales gaat er vervolgens mee aan de slag om van deze potentiële klanten over de streep te trekken en een langdurige relatie aan te gaan.
Van Lead naar Klant in 9 stappen
In dit proces ‘van lead naar klant’ zitten veel mogelijkheden om het rendement te vergroten. Denk daarbij aan snelheid, een persoonlijke benadering, relevantie en vasthoudendheid. De volgende cijfers spreken daarbij voor zich:
- de kans op succes neemt toe met 900% als er binnen 5 minuten contact wordt gelegd
- potentiële klanten die worden geholpen in hun beslissingsproces, vergroten de ROI van leadgeneratie met 56%
- de aanhouder wint: vanaf 6 contact pogingen neemt de omzet toe met 90%
De Best Practices in het proces ‘van lead naar klant‘ staan in deze geweldig mooie Infographic:
Klik hier om de Infographic ‘Van lead naar klant’ als PDF te downloaden
Zoals de Infographic laat zien, geeft het gebruik van content een extra stimulans in de conversie van lead naar klant. Lees daarom ook deze 4 bewezen tips die Sales een boost geven.
Geef een reactie