Volgens onderzoek levert email marketing meer op dan sociale media. Een ‘gewone’ email nieuwsbrief sturen, dat is meestal niet zo moeilijk. Maar hoe pak je het aan als je wilt verkopen via email?
Email zakelijk gebruiken: de feiten
Het eerste email bericht werd in 1971 verzonden door ene Ray Tomlinson. Hij zal toen nooit hebben gedacht dat email zo populair zou worden, met tegenwoordig bijna 1 miljard zakelijke email adressen.
Meer dan de helft van de bedrijven realiseert inmiddels meer dan 10% van hun omzet via email marketing. Daarnaast besteedt 62% van de bedrijven jaarlijks meer dan $7000 aan email marketing. En elke dollar in email marketing levert gemiddeld $28,5 op!
Verkopen via email
Je zou het misschien niet verwachten, maar onderzoek laat zien dat emails op maandag de meeste omzet opleveren. Verder is het de moeite waard om meer email berichten te versturen: bij 4 berichten per maand worden ze beter gelezen dan als je er 1 per maand stuurt.
Leuke feitjes misschien, maar hoe doe je dat: verkopen via email?
In onderstaande Infographic van Getresponse vind je een aantal slimme tips, zoals deze:
- Gebruik bij promoties altijd een naam
- Bedenken een duidelijke call-to-action
- Houd rekening met de customer journey
- Wees kritisch op je eigen berichten
- Personaliseer je email berichten
Meer over verkopen via email lees je in deze Infographic:
Dit vind je ook interessant
- Top 4 uitdagingen voor een B2B e-commerce strategie
- Wat is de beste webshop software?
- B2B ecommerce: online verkoop krijgt meer prioriteit
- 7 B2B e-commerce trends voor 2020
Lees meer over email marketing: