Wil je meer klanten via online marketing? Dan moet je je stinkende best doen. Niet alleen om aandacht te krijgen, maar ook om die aandacht vast te houden.
Daarom zijn veel bedrijven bezig met Content Marketing: het publiceren, verzamelen en promoten van content om (nieuwe) klanten te bereiken. Wil je daarmee succesvol zijn, dan is visuele content belangrijker dan ooit.
Toch doen de meeste bedrijven veel te weinig met visuele content. En misschien heb jij ook zo je vraagtekens. Daarom heeft Ad van Os – visueel ontwerper bij Pixelray – een nieuwe Infographic gemaakt met de belangrijkste Cijfers & Trends over Visuele Content Marketing.
Waarom is Visuele Content Marketing zo belangrijk?
Als je informatie deelt, dan wil je dat de juiste mensen het zien én onthouden.
Toch?
Dan is het belangrijk om te weten dat ons brein visuele informatie veel sneller verwerkt dan tekst. En daar moet je rekening mee houden. Vooral omdat blijkt dat iedereen wordt geconfronteerd met een stortvloed aan informatie:
- We krijgen steeds méér informatie: 5x zoveel vergeleken met 1986
- We lezen gemiddeld 100.500 woorden per dag (naast ons werk)
- Gemiddeld lezen website bezoekers slechts 28% van de woorden
In de Infographic van Ad vind je nog veel meer argumenten:
Visuele Content Marketing: Cijfers & Trends
De belangrijkste feiten over Visuele Content Marketing op een rij:
- Afbeeldingen in kleur vergroten de aandacht van lezers met 82%
- Marketeers vinden Visuele Content 2 tot 10x effectiever dan tekst
- Mensen onthouden informatie beter als er een afbeelding bij staat
- Instructies worden beter uitgevoerd door een combinatie van tekst en illustraties
- Infographics worden 3x vaker op sociale media gedeeld
- Artikelen met een afbeelding per 75-100 woorden worden 2x zoveel gedeeld
- Visuele content wordt 40x vaker op sociale media gedeeld
- Tweets met een afbeelding krijgen 150% meer retweets
- Facebook posts mét afbeeldingen zorgen voor 230% meer (re)acties
- Infographics zijn de snelst groeiende vorm van content in B2B communicatie
- Content met relevante afbeeldingen wordt 94% vaker bekeken
- Het woord “video” in de onderwerp vergroot de CTR in email nieuwsbrieven met 65%
- 65% van de marketeers vindt tijdgebrek de grootste drempel voor visuele marketing
- In 2018 bestaat 79% alle internet verkeer uit video
- In 2018 is 84% van alle communicatie visueel
En betekent dit het einde van tekst?
Visuele Content Marketing is belangrijker dan ooit. Toch geloof ik dat goede teksten onmisbaar zijn. Nu, volgend jaar en in 2030. Want plaatjes zeggen misschien meer dan duizend woorden – zonder de juiste woorden wordt de boodschap gemist.
Infographic door Pixelray
Afbeelding: YouTube
Top-5 Boeken over Content Marketing:
#1 Content! Zuurstof voor je klanten
Op welke manier vergroot je de bekendheid van jouw bedrijf? Hoe vaak moet je eigenlijk bloggen? Hoe genereer je leads in een online omgeving. Content! geeft antwoord op deze en andere vragen.
#2 Content marketing en community management
Dit is een interessant studieboek dat een verbinding legt tussen content marketing en communities. Leest prettig, zit goed in elkaar en is voorzien van aansprekende voorbeelden. Een aanrader!
Leest makkelijk weg, zit vol voorbeelden van kleine bedrijven en is geschikt voor zowel beginners als ervaren content marketeers.
#4 Campus handboek – Content Marketing
Een mooi boek voor marketeers die willen beginnen met Content Marketing of die zich verder willen verdiepen in de kneepjes van het vak. Goed en vlot geschreven is het een toegankelijk boek met veel informatie en praktische cases. Aanrader!
Wat campagnes zijn voor reclamemakers, zijn formats voor contentmakers. In dit boek staan meer dan honderd voorbeelden van formats. Je leest hoe je als merk zelf formats kunt ontwikkelen. Formats die hard nodig zijn, omdat ze binnen de contentstrategie van merken zorgen voor meer orde, meer structuur en minder los zand.
Lees meer over Content Marketing:
- 12 Creatieve ideeën voor content marketing
- Zakelijke klanten beter begrijpen met content marketing
- Infographic: alles wat je moet weten over visuele content marketing
- In 4 stappen van content strategie naar conversie
- Top 10 beste boeken over content marketing
- Vijf uitdagingen voor B2B content marketing
- Content marketing gebruiken voor branding
- 5 Effectieve tips voor B2B content marketing
- Content marketing in B2B vraagt meer lef, inhoud en creativiteit
- Meer draagvlak (en budget) voor content marketing
- Zo wordt je website beter vindbaar in Google
Geef een reactie