Voorbeelden van Social Media in B2B lijken nogal schaars. Lees een willekeurig Social Media boek en de case studies uit B2B zijn op één hand te tellen. De meeste succesverhalen hebben betrekking op bekende consumentenmerken.
Daar werd ik zelf nogal moe van. En ik vond het een groot gemis, want ik was ervan overtuigd dat er wel degelijk inspirerende voorbeelden van Social Media in B2B te vinden zijn. Voorbeelden waar iedereen wat van kan leren. Voorbeelden die tot de verbeelding spreken. Voorbeelden met een onderbouwing en achtergrondinformatie.
Deze overtuiging heeft mij ertoe gebracht om B2B Social Media cases in binnen- en buitenland bij elkaar te brengen. Het resultaat? Een exclusief e-book met 101 voorbeelden van Social Media in B2B.
Inspelen op de kansen van Social media in B2B
Dat Social Media in B2B nieuwe kansen biedt, daarover zijn de meeste professionals het wel eens. Maar hoe gebruiken bedrijven in de zakelijke markt Social Media nou écht? Welke (strategische) afwegingen hebben zij gemaakt? Wat heeft dat in de praktijk eigenlijk opgeleverd? En zijn er ook succesvolle voorbeelden van kleine bedrijven? Deze vragen zijn herkenbaar. Daarom heb ik de afgelopen jaren tientallen voorbeelden van Social Media in B2B bestudeerd en vastgelegd. Na een lang proces van zoeken, lezen, selecteren, schrijven en herschrijven is het dan eindelijk zo ver: mijn nieuwe e-book is klaar.
101 Inspirerende B2B Case Studies uit 7+ branches
De voorbeelden van Social Media in B2B zijn ingedeeld naar verschillende branches:
De voorbeelden zijn niet alleen ingedeeld naar branche, maar ook naar kenmerken. Op die manier kan de lezer zoeken naar relevante kenmerken zoals Return on Investment, Communities, Campagnes, Kennisleiderschap, Content Marketing, Social Business en Leadgeneratie.
Nederlandse voorbeelden van Social Media in B2B
Wie op zoek gaat naar case studies, komt al snel op (bekende) succesverhalen uit de V.S. Maar er zijn ook Nederlandse voorbeelden van Social Media in B2B. In het e-book staan daarom meer dan 30 cases van Nederlandse bedrijven uit verschillende branches, waaronder de bouw, zakelijke / financiële dienstverlening, logistiek en industrie.
Een korte en bondige omschrijving per case
Elke case kent precies dezelfde opzet, wat het lezen extra makkelijk maakt:
- Een korte omschrijving van de onderneming
- De belangrijkste kenmerken van deze case
- Links naar Social Media, blogs en meer
- Een uitleg waarom dit een goed voorbeeld is
Verder is 90% van de voorbeelden voorzien van een link naar achtergrondinformatie, zoals een uitgebreide presentatie of video.
Voor wie is dit e-book bedoeld?
Dit interactieve en rijk geïllustreerde e-book is geschikt voor iedereen die:
- Inspiratie haalt uit Social Media Best Practices van andere bedrijven
- Zich (verder) wil verdiepen in de kansen van Social Media voor B2B
- Intern meer draagvlak en budget wil krijgen voor Social Media programma’s
- Op zoek is naar praktische voorbeelden om te leren van succesvolle bedrijven
- Meer wil weten over de succesfactoren van Social Media in business-to-business
- Wil weten welke Nederlandse en Internationale bedrijven tot de absolute top horen
- Geen tijd heeft voor allerlei Social Media events en op zoek is naar kwalitatieve content
Wat anderen zeggen over dit e-book
We doen niets liever dan (af)kijken bij de buren. Een zeer praktijkgericht boek met goede voorbeelden en links bruikbaar voor mijn business. Gericht op B2B en erg prettig geschreven, absoluut een aanrader! – Kim van der Vorst, Manager Marketing & Communicatie
Jos heeft geheel op zijn eigen wijze een e-book geschreven dat waarde toevoegt aan de zoektocht van hen die willen starten of gestart zijn met structureel en stelselmatig gebruik te (gaan) maken van nieuwe Media in marketing & communicatie. Met name de vele praktijkvoorbeelden maken het pragmatisch en inzichtelijk, zonder hoogdravende marketing studies die daaraan vooraf zouden moeten gaan. – Auke Walda, Managing Director
Op zoek naar een handig en bruikbaar overzicht van social media in de zakelijke markt? Dan is dit e-book zeer geschikt. Jos heeft aansprekende voorbeelden verzameld, waar mogelijk voorzien van achtergrondinformatie zoals presentaties en video’s. Het leest vlot en geeft je inzicht in hoe bedrijven social media gebruiken en wat het hen heeft opgeleverd. En wel zo makkelijk als het per branche verzameld is. – Marjan Brouwer, Manager Marketing & Communicatie
Vooropgesteld, social media zijn een middel en geen doel. Maar sceptisch zijn zonder het zelf geprobeerd te hebben, daar heb ik een broertje dood aan. Ik begrijp dat het voor veel ‘traditionele’ bedrijven nieuw is, maar laat je dan op z’n minst inspireren door organisaties die wel aan de slag gingen. Met vallen en opstaan hebben geleerd, en waar ze zelf hebben ervaren dat het wel degelijk bijdraagt. Dit boek staat bol van succesvolle voorbeelden. Strategisch, creatief en inhoudelijk. Durf nu nog maar eens te zeggen, dat social media niet werken. – Sjoerd Jochems, Marketing Manager
Wil je weten hoe ik je kan helpen met sociale media en online marketing? Neem dan even contact op.
Geef een reactie