• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Content Marketing / 3 Redenen waarom jouw blogartikel niet wordt gedeeld op sociale media

3 Redenen waarom jouw blogartikel niet wordt gedeeld op sociale media

Als je blogt, wil je dat zoveel mogelijk mensen dat gaan lezen én delen via sociale media.

De basis leg je natuurlijk met waardevolle inhoud, maar verder lijkt het alsof je gewoon veel geluk moet hebben.

Toch is dat niet helemaal waar.

Er zijn een aantal redenen die ervoor zorgen dat jouw blogartikel niet wordt gedeeld op sociale media:

#1 Je vergeet emotie

Emotie is een belangrijke trigger om een blog te delen op sociale media. Maar niet elke emotie is even sterk. Onderzoek van Fractl laat zien dat emoties zoals vertrouwen, verwachting en verrassing een sterke impuls geven om iets te delen:

#2 Je mist een onweerstaanbare titel

Blogartikelen die massaal worden gedeeld op sociale media, hebben één ding gemeen: ze hebben een onweerstaanbare titel. En dat is logisch, want zonder een goede titel wordt je blogartikel niet eens gelézen.

Wat bereik je met een onweerstaanbare titel?

  1. Ze zorgen ervoor dat potentiële lezers overtuigd raken dat het artikel relevant is
  2. Ze beloven iets aan potentiële lezers, zoals de oplossing voor een probleem
  3. Ze maken potentiële lezers zó nieuwsgierig, dat ze niets anders willen dan lezen

Het opwekken van nieuwsgierigheid is de belangrijkste functie van een titel. Die nieuwsgierigheid kun je er zelf inleggen. Kijk maar eens met deze zelfbedachte voorbeelden:

  • 7 Manieren om je huis sneller te verkopen
  • Top 3 meest gemaakte fouten bij solliciteren
  • Waarom je wordt opgelicht als je een keuken koopt

#3 Je artikel is te kort

De laatste reden waarom je blogartikel niet wordt gedeeld op sociale media: je artikel is te kort. Onderzoek toont namelijk een directe relatie tussen de lengte van een blogartikel en het aantal keren dat deze wordt gedeeld op sociale media:

Natuurlijk is dit blogartikel met een kleine 300 woorden nou niet het juiste voorbeeld. Ik verwacht dus niet dat deze massaal wordt gedeeld op sociale media. Mocht dat wel gebeuren, dan heb ik gewoon ontzettend veel geluk gehad ;-)

Waarschijnlijk vind je dit ook interessant:

  • Zakelijk bloggen: 8 Tips voor een perfect artikel
  • Hoe bepaal ik het succes van een zakelijk blog?
  • Zakelijk bloggen in B2B: 10 tips
  • Zakelijk bloggen: waarom bedrijven die kans moeten pakken
  • 5 Veel gemaakte fouten met zakelijk bloggen 
  • Waarover moet ik bloggen? Dit zijn de beste ideeën
  • Vijf manieren om te variëren met bloggen

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer