• Skip to content
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

Interim Marketingmanager, marketingstrateeg, content marketeer, online marketing specialist

  • Home
  • Klanten
  • Blog
  • Contact
Je bent nu hier: Home / Social Media / Waarom Social Media projecten mislukken

Waarom Social Media projecten mislukken

Social Media projectenBent u van plan om Social Media in uw organisatie te implementeren? Dan is het handig om de weten wat de meest gemaakte fouten zijn. De Duitse Denktank Brand Science Institute (BSI) heeft in 2010 een Europees onderzoek gedaan naar de redenen waarom Social Media projecten zijn mislukt. Dit ‘undercover’ onderzoek werd gehouden onder 563 marketeers van 52 merken. In dit korte artikel staan belangrijke oorzaken waarom Social Media projecten vaak mislukken:

  • 81% van de onderzochte bedrijven had geen Social Media strategie
  • Grote ondernemingen hadden twee keer zoveel tijd nodig als kleinere
  • Slechts 7% begreep de waarde van interacties met klanten
  • 27% van de onderzochte bedrijven had werkelijk inzicht in de klantbehoefte
  • 73% moest na 12 maanden de financiële resutlaten aantoonbaar maken
  • 76% van de marketeers ondervond tegenwerking van de juridische afdeling
  • 87% moest de verwachtingen van Social Media later bijstellen
  • 72% dacht dat Social Media viral marketing moet zijn
  • 68% van de marketeers had nog nooit van de 1-9-90 regel gehoord
  • 84% vergeleek Social Media resultaten met traditionele meetdata
  • Slechts 7% begreep de waarde van Social Media voor CRM
  • 37% dacht dat je via Social Media aandacht kunt kopen
  • Slechts 11% had een Social Media beleid
  • 86% had geen idee hoe ze om moet gaan met negatieve feedback
  • Slechts 4% deelde ervaringen met de rest van de organisatie

 

Why Social Media Projects Fail?! – A European Perspective from BSI

 

Elk project brengt risico’s met zich mee en de vraag is hoe u hier grip op houdt. Het schrijven van een Social Media Business Plan kan u daarbij helpen. Lees ook ‘4 kritische succesfactoren voor Social Media‘.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van leidinggevenden en professionals op het gebied van Social Media projecten. Wat gaat goed en waar loopt u tegenaan? Herkent u redenen waarom een project of campagne is mislukt? U kunt reageren via het formulier hieronder.

Deel dit artikel via:

  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Google+ te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)

About Jos Veldwijk

Ik ben een ervaren marketeer die bedrijven helpt met de ontwikkeling en uitvoering van een marketingstrategie, zodat ze zich beter onderscheiden van concurrenten en commerciële kansen benutten. Ik werk als interim marketing manager, consultant, blogger, trainer en spreker. Vanwege mijn passie voor innovatie en technologie ben ik als bestuurslid actief betrokken bij de marketing & strategie van Launchlab, startup community in Zwolle.

Reader Interactions

Primary Sidebar

Over Jos Veldwijk

Ik ben een ervaren marketeer die bedrijven helpt met de ontwikkeling en uitvoering van een marketingstrategie, zodat ze zich beter onderscheiden van concurrenten en commerciële kansen benutten. Ik werk als interim marketing manager, consultant, blogger, trainer en spreker. Vanwege mijn passie voor innovatie en technologie ben ik als bestuurslid actief betrokken bij de marketing & strategie van Launchlab, startup community in Zwolle.

Elke maand nieuwe blog posts

Contactgegevens

Hanzeplein 11-17, 8017 JD, Zwolle

Telefoon: +31 6 18 28 38 65

  • Email
  • Linkedin
  • Twitter

Snel naar:

  • Case Studies (19)
  • Content Marketing (57)
  • Digitale Strategie (65)
  • Marketing Trends (33)
  • Social Media (163)

loading Annuleren
Bericht niet verstuurd - controleer je e-mailadres.
E-mail-controle mislukt, probeer het opnieuw
Helaas, je blog kan geen berichten per e-mail delen.