• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Zakelijk bloggen / Zakelijk bloggen: 5 manieren om te variëren met de inhoud

Zakelijk bloggen: 5 manieren om te variëren met de inhoud

Zakelijk BloggenMet een weblog wilt u een specifieke doelgroep aan u binden. Om dat te bereiken, is voldoende variatie in de inhoud noodzakelijk. In dit artikel staan een aantal suggesties om u te helpen met Zakelijk Bloggen. En als liefhebber van lekker eten, zijn de tips geïnspireerd op verschillende maaltijden.

#1: Basale artikelen – een goed ontbijt

Dit zijn berichten die u dagelijks kunt schrijven zoals: ‘Hoe kan ik …’ en ‘5 tips voor…’ Deze artikelen kunt u voorzien van veel relevante trefwoorden – zoekwoorden die uw doelgroep gebruikt om specifieke informatie te vinden. Ik adviseer u om hierin bedreven te worden en ze heel praktisch en nuttig te schrijven.

#2: Doordachte artikelen – stamppot

Dit zijn artikelen waarmee u uw autoriteit en reputatie op een bepaald onderwerp kunt demonstreren. Hiermee onderscheid u zich extra van concurrenten. Investeer per artikel veel tijd , maar publiceer er niet teveel van.

#3: Stevige, inhoudelijke artikelen – gebraden vlees

Dit zijn artikelen die echt veel tijd en energie kosten. Bijvoorbeeld omdat u een stukje onderzoek moet doen en veel andere bronnen moet raadplegen. Dit soort artikelen bevatten vaak veel links – naar andere artikelen van u of externe pagina’s. Deze berichten trekken echt de aandacht, u moet ze selectief gebruiken en op het juiste moment. Bijvoorbeeld omdat er groter veranderingen plaatsvinden in uw regio of branche en u over de impact daarvan wilt schrijven.

#4: Pittige, scherpe artikelen – Thais gerecht met rode pepers

Dit zijn artikelen die bedoeld zijn om de aandacht te trekken en reacties van lezers uit te lokken. Hierin poneert u bijvoorbeeld een stelling, die u met argumenten onderbouwt. Bijvoorbeeld ‘Lokale ondernemers moeten elke dag minimaal 4 uur actief zijn op Social Media.’ Bereid u zich met dit soort artikelen voor uw standpunt te verdedigen. Voeg veel links toe naar bronnen die uw uitspraken onderbouwen. Daarnaast adviseer ik om dit soort berichten niet te vaak te gebruiken: dan kunt u het opgebouwde vertrouwen verliezen.

#5: Leuke en zoete artikelen – het toetje

Deze artikelen houden uw weblog luchtig en plezierig. U kunt dit gebruiken om de draak te steken met uzelf. Verder zijn dit soort berichten zeer geschikt om afbeeldingen en video’s toe te voegen. Probeer voor uzelf een balans te vinden tussen leuk en nuttig. Wees in ieder geval uzelf en schrijf een artikel dat bij u past.

Meer over Zakelijk Bloggen:
  • 5 vormen van Zakelijk Bloggen
  • Hoe bepaal ik het succes van een blog?
  • Zakelijk Bloggen in B2B: 10 tips voor meer resultaat

Bovenstaand artikel is geïnspireerd op het Webinar Advanced Business Blogging.

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Comments

  1. harold says

    28 oktober 2011 at 20:05

    Leuk artikel met goede tips!! Je kunt hiermee eindeloos varieren natuurlijk.
    Zoals: sushi=kort maar speciaal
    Frietjes=snel maar goed te verteren artikel
    Borrelgarnituur=………..

    Leuk!

    Beantwoorden
  2. Jos Veldwijk says

    29 oktober 2011 at 11:49

    Bedankt voor je reactie en het compliment!

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer