• Skip to main content
  • Skip to secondary menu
  • Skip to primary sidebar

VeldMerk

B2B Marketing, online marketing boeken, marketing trends, content marketing en meer

  • Home
  • Tools
  • Boeken
  • Blog
You are here: Home / Content Marketing / Zakelijk Bloggen: Feiten en Cijfers [Infographic]

Zakelijk Bloggen: Feiten en Cijfers [Infographic]

Zakelijk bloggen is een effectieve manier van Social Media Marketing. Natuurlijk, het kost tijd en creativiteit. Tijd om te schrijven en creativiteit om de juiste onderwerpen te vinden.

Maar het levert ook wat op.

Zo genereren bedrijven die bloggen 55% meer website bezoekers en 67% meer leads. Daarnaast leent bloggen zich uitstekend om een lezerspubliek te binden en om feedback te krijgen. Bekijk daarom onderstaande Infographic:

Zakelijk Bloggen: Feiten en Cijfers

Zakelijk Bloggen Feiten Cijfers

Lees meer over Zakelijk Bloggen:

  • 8 Tips voor een perfect artikel
  • 5 Vormen van zakelijk bloggen
  • 5 Manieren om te varieren met de inhoud
  • Hoe bepaal ik het succes van een Zakelijk Blog?
  • Zakelijk bloggen: 10 Tips voor meer resultaat

Wil je weten hoe ik je kan helpen, of heb je een andere vraag? Neem even contact op.

About Jos Veldwijk

Ik werk als international marketing manager in B2B en ik blog graag over trends, strategie en innovatie in marketing.

Reader Interactions

Comments

  1. Henk Jansen says

    15 februari 2012 at 11:06

    Toch is het bloggen voor bedrijven soms een zwart gat. Het is niet altijd duidelijk wat het nu echt oplevert.
    Afhankelijk van de branche kan de response op de blogs minimaal zijn. Dat kan een bepaalde blog-moeheid ontwikkelen bij de organisatie en de bloggers.

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      15 februari 2012 at 11:17

      @Henk bedankt voor je reactie. Wat het oplevert, hangt volgens mij af van de doelen die gesteld zijn. Traffic, leads, SEO, branding, binding etc. De uitdaging is vervolgens: hoe maak ik effect het meetbaar. Daar zijn slimme oplossingen voor. Verder zet 1 artikel per maand geen zoden aan de dijk. Met 1 artikel per week komen bedrijven veel verder. En het is een kwestie van lange adem en discipline. Dus vooraf nadenken om blog moeheid en aversie te voorkomen, is geen overbodige luxe. Wel een goed punt en interessant onderwerp voor een nieuw artikel!

      Beantwoorden
  2. Freek Janssen says

    15 februari 2012 at 21:12

    Even uit nieuwsgierigheid: waar komen de cijfers vandaan?

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      15 februari 2012 at 23:50

      Dag Freek, de gegevens zijn afkomstig van Hubspot.

      Beantwoorden
      • Freek Janssen says

        16 februari 2012 at 11:04

        Zegt me nog niet zo veel ;). Heb je misschien een linkje naar het onderzoek? Wie zijn ondervraagd, hoe hebben ze het gemeten?

        Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      16 februari 2012 at 15:21

      @Freek, er deden meer dan 1500 mensen mee aan het onderzoek van Hubspot:

      http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/5014/Study-Shows-Business-Blogging-Leads-to-55-More-Website-Visitors.aspx

      Lewis heeft in 2007 ook een whitepaper over bloggen gepubliceerd. Sluit dit onderzoek aan volgens jou?

      Beantwoorden
      • Freek Janssen says

        16 februari 2012 at 17:00

        Klopt! Die is natuurlijk wel 5 jaar oud (vlak voordat ik er ging werken). Als ik nu de conclusie terug lees, denk ik: toen hadden we nog veel evangelisatiewerk te doen. Het ging over de ‘early adapters’. In zekere zin moet er nu ook nog wel overtuigd worden, maar het gaat er nu om bedrijven te overtuigen om tijd vrij te maken en die site opnieuw in te richten. Dat het loont, snappen de meeste mensen wel (zeker in de B2B-markt).

        Overigens, kleine kanttekening: de gegevens van Hubspot zijn uit 2009, dus ook niet heel actueel meer… Maar toch nog altijd interessant!

        Beantwoorden
        • Jos Veldwijk says

          16 februari 2012 at 17:16

          Bedankt voor je reactie. De toegevoegde waarde is vaak wel duidelijk inderdaad. Toch komt het weinig van de grond. Struikelblokken zijn vaak tijd, competenties en techniek. En de ROI is vooral zichtbaar op langere termijn (> 1 jaar) – afhankelijk van de uitvoering en frequentie. Opvallend genoeg zijn veel bedrijven gericht op de korte termijn. Zowel voor sales als marketing.

          De data uit bovenstaande Infographic stamt al weer uit 2009. Inmiddels heeft Hubspot ook informatie over business blogging in 2011. Alleen is dat veel minder volledig en de strekking is vergelijkbaar. Vandaar mijn keuze. Misschien een idee om er zelf eens onderzoek naar te doen. Al zal ik zelf niet aan 1500 respondenten komen haha.

          NB jullie waren we wel vroeg bij in 2007 :) Gebruiken jullie zelf ook een zakelijk blog? In het kader van practice what you preach?

          Beantwoorden
  3. Paul says

    22 februari 2012 at 16:15

    Grappige manier van presenteren zeg!! Ben benieuwd Jos of er ook een variant bestaat dat jij weet over zakelijk Twitteren?

    Beantwoorden
    • Jos Veldwijk says

      22 februari 2012 at 16:24

      @Paul, ik zal het doorgeven aan de dames van Kwiek Ontwerp! Er zijn veel Infographics te vinden over Twitter, zoals deze: http://danzarrella.com/infographic-how-to-get-more-clicks-on-twitter.html

      Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Zoeken op deze site

Wat is VeldMerk?

VeldMerk is een personal blog over marketing, strategie en trends in B2B, zoals content marketing, social selling, seo, branding en leadgeneratie.

Blog Topics

  • Account Based Marketing (2)
  • Boeken (8)
  • Branding (4)
  • Case Studies (18)
  • Content Marketing (61)
  • E-commerce (6)
  • Email Marketing (4)
  • Inbound Marketing (4)
  • Leadgeneratie (12)
  • LinkedIn (23)
  • Marketing Trends (40)
  • Podcasts (2)
  • SEO (6)
  • Social Media (164)
  • Social Selling (4)
  • Strategie (74)
  • Thought Leadership (3)
  • Tools (8)
  • Webinars (3)
  • WordPress hosting (1)
  • Zakelijk bloggen (11)

Nieuwe tips, tricks & inspiratie?

Copyright 2010-2020 Jos Veldwijk | Privacy beleid | Affiliate disclaimer