Nederlanders behoren tot de meest actieve Twitteraars ter wereld. Veel ondernemers, marketeers, journalisten en communicatie professionals maken er dagelijks gebruik van.
Maar zakelijk twitteren vindt niet iedereen gemakkelijk. Ik spreek regelmatig mensen die rondlopen met hele praktische vragen. Bijvoorbeeld over het gebruik van de Hashtag (#). Wat is een hashtag eigenlijk? Waarom wordt die gebruikt en wat is het effect?
Onderstaande Infographic geeft antwoord op deze vragen:
Acht tips voor het gebruik van de hashtag bij zakelijk twitteren:
- Gebruik bekende woorden binnen uw branche of sector
- Gebruik de merknaam van bekende producten of diensten
- Promoot de hashtag tijdens events zoals presentaties en seminars
- Hoe korter, hoe beter; een Twitter bericht kan maximaal 140 tekens bevatten
- Kijk eerst of de hashtag al bestaat en bepaal dan of het zinvol is
- Heb geduld als u een nieuwe (onbekende) hashtag wilt introduceren
- Wees realistisch; de kans is op een ’trending topic’ is erg klein
- Monitor conversaties met dezelfde hashtag
Lees meer over zakelijk twitteren:
- Zakelijk Twitteren: Veel gestelde vragen en antwoordenÂ
- 5 Twitter Tools om leads en klanten te vinden
- Zakelijk Twitteren: 40 Tips voor meer Retweets
- 12 Twitter tips voor B2B Marketeers
Credits: Social Caffeine
Interessant artikel. Ik heb heel lang niet geweten wat nu eigenlijk de functie van de hashtag was. Ken je trouwens http://www.avantisocialmedia.nl? Zij twitteren voor bedrijven. Ook interessant.
groet Carine